“Ratsionaalne emotsionaalsus on loogika, kus mõistetakse, et nii klientide kui ka töötajate olemus on paljuski emotsionaalne ning töö emotsioonidega on ratsionaalselt põhjendatud tegevus. Ehk teisisõnu, kui sa hoolid oma töötajatest ja võtad ette samme, et neile meeldiks sinu juures töötada ning et nad tunneksid kirge selle ettevõtte vastu, ehk sa lood neis emotsionaalselt positiivse seisundi, mille läbi on nad nõus rohkem panustama klientidesse ja ettevõtte tegevusse. See aga omakorda loob lõpuks suurema kasumi. Selliselt asju vaadates ongi töö emotsioonidega ratsionaalselt põhjendatud tegevus. Ja vastupidi – mitte oma inimestest hoolimine ja seetõttu oma talentidest ilma jäämine, seeläbi personalivoolavuse kulude kasv ja tiimi moraali kahjustamine, on ülimalt ebaratsionaalne tegevus. Võiks lausa väita, et see on majanduslikult rumal tegevus. Rumal on mitte hoolida, sest sa kaotad seeläbi raha. Ja mida rohkem ma seda teemat uurisin, seda rohkem ma sain kinnitust, et hoolimine ei ole mingi pehmo värk, vaid selgelt majandusliku mõjuga tegevus. Ma avastasin, et oma sektori parimad organisatsioonid on tihti ka sektori parimad tööandjad. Ehk need organisatsioonid on loonud emotsionaalselt positiivse siseõhkkonna, mis muundub siis päeva lõpuks joone alla ratsionaalselt mõõdetavateks numbriteks.” – Alar Ojastu
Kuulake ikka …
Lisa kommentaar