Minu seekordseks vestluskaaslaseks on Liisi Toom, naine, kes tõi persoonibrändi termini Eesti kõnekeelde. Tema hariduslik taust on kommunikatsioonijuhtimise valdkonnas, ta on töötanud ERMi kommunikatsioonijuhina ja idufirmas ZeroTurnaround personali- ja kommunikatsioonijuhina. Liisi on persoonibrändi eestkõneleja, koolitaja ja nõustaja ning asutanud selleks ka Persoonibrändi Agentuuri. Liisiga räägimegi, mis loom see persoonibränd ikkagi on ja miks me juhtidena peaksime sellega teadlikult tegelema.
“Kui rääkida brändimisest üldse, siis bränding kui selline ongi alguse saanud eelkõige inimestest, mitte toodetest või teenustest. Brändimisest, küll mitte selle konkreetse terminiga, räägiti juba tükk aega enne meie aja arvamist. Nt mingi iidne ja kuulus oliiviõli oli ikka konkreetse mehe tehtud, kelle nimi võis anda sellele õlile tema põhilise väärtuse ja usaldusväärsuse. Nüüd, kui me ka tänapäeval mõtleme maailmabrändidele, siis nende brändinimede taga on samuti konkreetsed inimlikud väärtused ja kvaliteedid, millega siis meie kui potentsiaalsed kliendid saaksime ja tahaksime ennast identifitseerida. Brändile on nö poogitud külge isikuomadusi, mis lähtuvad ühe või teise võtmepersooni inimlikest joontest ja kõnetavad konkreetset sihtrühma oma brändikuvandiga. Mina ütleks, et toote-teenuste brändid on oma omadused üle võtnud inimestelt. Kõige selgemalt väljendub see selles, et firmade nimede taga on konkreetsed isiksused. Nt Steve Jobs ja Apple käivad nii kõvasti kokku, et nad on üksteisest eraldamatud. Ja ilmselt on ikkagi nii, et Steve’i isiksus ja persoonibränd on ikkagi mõjutanud Apple’i brändi, mitte vastupidi. Siit on kohe selgelt näha, kuidas iga tippjuht oma persoonibrändiga on ka ettevõtte kuvandi ja maine kujundaja ning mõjutaja. Juhil on väga suur mõju sellele, kuidas tema ettevõtte tooteid ja teenuseid turul nähakse. Seetõttu on ülioluline tippjuhina teadlikult tegeleda sellega, mis Sinu isiku ja nimega seostub – see võiks olla midagi, milles Sa oled väga hea, mis on Sinu kirg, mingi mõtteviis või tulevikuvisioon, mida Sa soovid maailmas laiemalt propageerida ja edasi arendada.” – Liisi Toom
Kuulake ikka ...
“Kui rääkida brändimisest üldse, siis bränding kui selline ongi alguse saanud eelkõige inimestest, mitte toodetest või teenustest. Brändimisest, küll mitte selle konkreetse terminiga, räägiti juba tükk aega enne meie aja arvamist. Nt mingi iidne ja kuulus oliiviõli oli ikka konkreetse mehe tehtud, kelle nimi võis anda sellele õlile tema põhilise väärtuse ja usaldusväärsuse. Nüüd, kui me ka tänapäeval mõtleme maailmabrändidele, siis nende brändinimede taga on samuti konkreetsed inimlikud väärtused ja kvaliteedid, millega siis meie kui potentsiaalsed kliendid saaksime ja tahaksime ennast identifitseerida. Brändile on nö poogitud külge isikuomadusi, mis lähtuvad ühe või teise võtmepersooni inimlikest joontest ja kõnetavad konkreetset sihtrühma oma brändikuvandiga. Mina ütleks, et toote-teenuste brändid on oma omadused üle võtnud inimestelt. Kõige selgemalt väljendub see selles, et firmade nimede taga on konkreetsed isiksused. Nt Steve Jobs ja Apple käivad nii kõvasti kokku, et nad on üksteisest eraldamatud. Ja ilmselt on ikkagi nii, et Steve’i isiksus ja persoonibränd on ikkagi mõjutanud Apple’i brändi, mitte vastupidi. Siit on kohe selgelt näha, kuidas iga tippjuht oma persoonibrändiga on ka ettevõtte kuvandi ja maine kujundaja ning mõjutaja. Juhil on väga suur mõju sellele, kuidas tema ettevõtte tooteid ja teenuseid turul nähakse. Seetõttu on ülioluline tippjuhina teadlikult tegeleda sellega, mis Sinu isiku ja nimega seostub – see võiks olla midagi, milles Sa oled väga hea, mis on Sinu kirg, mingi mõtteviis või tulevikuvisioon, mida Sa soovid maailmas laiemalt propageerida ja edasi arendada.” – Liisi Toom
Kuulake ikka ...
Lisa kommentaar